La biblioteca passa a ser un recurs més ampli i profund que mai, un espai on els coneixements tradicionals i els nous, així com els professors i els estudiants han de convergir en un procés continu d’aprenentatge, ensenyament i descobriment.
El procés d’aprenentatge de cada individu té un ritme propi i els espais d’aprenentatge eficaços respecten aquest ritme. L’espai de la biblioteca ha de poder adaptar-se a les necessitats d’alumnes i professors. Reduint l’èmfasi en emmagatzemar llibres, hem alliberat superfícies que poden aprofitar els alumnes per aprendre de manera individual i en grup.
Una varietat d’entorns situats a consciència per tota la biblioteca permet als alumnes de totes les edats i professors triar l’espai adequat per a diferents tipus d’aprenentatge, com, per exemple, un espai tranquil on estudiar a soles, un espai per fer un treball en grup o un altre espai que cobreixi la necessitat pel que fa al nivell de tranquil·litat o estimulació.
La possibiltat de disposar de diverses opcions d’entre les que poder escollir dóna poder als alumnes i als professors i augmenta la seva productivitat.